Produsent- og kuratorrollen samt ansvarsområder
Tekst: Siri Singsaas og Fabiola Charry
Konkret eksempel: Bestilling fra Bergen kulturskole:
- Lage utstilling i Norges Fiskerimuseums lokaler i Sandviksbodene der alle elever i visuelle kunstfag i Bergen kulturskole er representert.
- Produsentene skal samarbeide med lærerne på visuelle kunstfag i utvikling av utstillingskonsept, profilering og montering, og på denne måten lede utviklingen i alle ledd frem til og med åpning den 28. mai.
- Å følge samarbeidskontrakt med museet, og være deres daglige kontaktpersoner i Bergen kulturskole.
- Å arbeide for at utstillingen blir formidlet til barn og unge. Det er ønskelig at dette gjøres i samarbeid med Norsk fiskerimuseum, slik at formidlingen også bygger på museets samlinger.
- Å følge budsjett for produksjonen, samt følge kommunens regler for kjøp av varer og tjenester.
- Opprette kontakter og søke støtte for formidling av kommende utstillinger.
- Delta aktivt i idéproduksjon og planarbeid med hensyn til kommende utstillinger.
- Evalueringsrapport presenteres fagstaben i møte innen en gitt dato. Arbeidsperm innleveres fagsjef.