i samarbeid med

Kommunikasjon med publikum

Kommunikasjon med publikum

Tekst: Anne Gabrielle Sørensen

  • Enveiskommunikasjon: Det er bare du som formidler til dem. Du tar ikke inn eller går videre på de kommentarene som eventuelt kommer.
  • Toveiskommunikasjon – dialog: Du tar inn kommentarer eller oppfordrer til kommentarer. Du svarer eller kommenterer det som blir sagt.
  • Åpne for begge deler: Du kan velge å gjøre begge deler i løpet av en fremføring. Husk at det er du som styrer dette.
  • Håndtere et urolig publikum: Gå ned i stemme - ikke opp! Ta en pause slik at fokuset rettes mot deg igjen.
  • Håndtere et rolig publikum: Å invitere til toveiskommunikasjon fungerer ofte.

Huskeliste

  • Du er alltid i relasjon til ditt publikum
  • Du er «sjefen»
  • Publikums trygghet er mitt ansvar
  • Vis respekt og takknemlighet overfor publikum som kommer og ser på
  • Applaus er publikums takk

Spørsmål om temaet?

Kontakt oss her